-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:35110 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

آثار مثبت قرائت قرآن در روايات، چيست؟

1ـ نورانيت خانه 2 ـايجاد خير كثير 3 ـ تمتّع و بهره بردن ديگران از قرائت قاري قرآن 4 ـ درخشندگي و نور افشاني خانهاي كه در آن قرآن تلاوت ميشود براي اهل آسمان، همچنانكه ستارگان آسماني براي اهل دنيا نور افشاني ميكنند و در واقع خانه‎هايي كه در آن قرآن خوانده ميشود ستارگان زمين براي اهل آسمان هستند. (قال النبي (ص) «نَوِّروا بيوتَكم بتلاوةِ القرآن !.. فانّ البيت اذا كثُرَ فيه تلاوة القرآن كَثُرَ خَيرُه وامتَعَ اهلَه واضاءَ لاهل السماء كما تَضيء نجوم السماء لاهل الدنيا» (عدة الداعي/268)



5ـ رفع عذاب قال النبي (ص) «لايُعَذِّبُ الله قَلْباً وَعي القُرآنَ» (امالي شيخ طوسي 1/6) [عذاب نميكند خدا قلبي را كه در آن قرآن جاي دارد.]



6 ـ بركت بسيار 7 ـ حضور ملائكه 8ـ هجرت و دور شدن شياطين «قال علي (ع) البيتُ الذي يُقرأ فيهِ الْقُرآن ويُذكَر الله ـ عزوجل ـ فيه تكثُر بركته و تحضُرُه الملائكة و تهجره الشياطين ..» ( الكافي 2/610).



9ـ عدم هلاكت مردم، علي (ع) در زمره كساني كه حرمت آنها موجب عدم هلاكت مردم ميشود كودكان متعلّم و فراگيرنده قرآن را شمرد «والولدان يتعلّمون القرآن» ( علل الشرايع/521)



11ـ دفع بلاء 12ـ محفوظ بودن از شر دشمنان 13ـ نزول باران «قال الباقر (ع) ... ورَجُلٌ قَرَأ القرآن ... فَبِاوُلئِكَ يَدْفَعُ اللهُ الْعَزيرُ الْجَبّارُ البَلاءَ وباولئك يُديل اللهُ ـ عزوجل ـ من الْاَعداءِ وَ بِاوُلئِكَ يُنزل الله ـ عزوجل الغيث من السماء» (الكافي جلد 2/627) 14 ـ اختلال قرآن باگوشت و خون 18 ـ قرار گرفتن در زمره فرشتگان با كرامت و نيك.



15ـ قرآن مانع از عذاب قاري قرآن است «قال الصادق (ع) «مَنْ قَرَأ القرآنَ وَ هُوَ شابٌ مُؤْمِنْ اخْتِلَطَ الْقُرآنُ بِلَحْمِهِ وَدَمِهِ وَجَعَلَه اللهُ مَعَ السَفَرَة اِلكرامِ البَرَرة وَكانَ الْقُرآنُ حَجيزاً عَنْهُ يَوْمَ الْقِيامَةِ» (ثواب الاعمال/126)



16 ـ نزديك بودن دُعا به اجابت امام صادق (ع) از پدر بزرگوارشان اين حديث را نقل ميكنند «اِغْتِنَمُوا الدُّعاءَ عِنْدَ خَمْس عِنْدَ قَراءَةِ الْقُرْآنِ وَعِنْدَ الْاَذانِ وَعِنْدَ نُزُولِ الْغَيْثِ وَعِنْدَ التقاء الصَفَينِ لِلشَّهادَةِ وَعِنْدَ دَعْوَةِ الْمَظْلُومِ، لَيْسَ لَها حِجاب دَوْنِ العرش» [دعا را در پنج وقت غنيمت شمريد كه نزديك به اجابت باشد، در وقت قرائت قرآن واذان و نازل شدن باران و در وقت برخورد دو جناح (حق و باطل) در جنگ به قصد شهادت و در وقت دعوت مظلوم، در اين پنچ وقت حجابي براي استجابت دعا جز عرش الهي نيست] ( امالي صدوق/234 )








اخلاق اسلامي ج 1


اكبر خادم الذاكرين

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.